Seminarky.cz > Seminárky/Referáty > > Seminární práce ze surdopedie Mluvená řeč a odezírání u osob se sluchovým postižením

Seminární práce ze surdopedie Mluvená řeč a odezírání u osob se sluchovým postižením

Kategorie: Pedagogika - speciální

Typ práce: Seminárky/referáty

Škola: Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o., Praha 3

Charakteristika: Seminární práce na téma Mluvená řeč a odezírání u osob se sluchovým postižením popisuje uvedení do problematiky sluchového postižení, systém péče o osoby se sluchovým postižením, středisko rané péče Tamtam, sluchové vady dle stupně postižení, komunikace a komunikační kompetence sluchově postižených, metody odezírání, rozdělení hlásek podle jejich obtížností při odezírání a jiné.

Obsah

1.
Uvedení do problematiky sluchového postižení
2.
Surdopedie
3.
Základní terminologie v oblasti sluchově postižených
4.
Systém péče o osoby se sluchovým postižením
5.
Středisko rané péče Tamtam
6.
Rozdělení sluchových vad
7.
Sluchové vady dle stupně postižení
8.
Sluchové poruchy dle doby vzniku v závislosti na vývoj řeči
9.
Komunikace a komunikační kompetence sluchově postižených
10.
Navázání kontaktu s osobou sluchově postiženou
11.
Optimální konverzační vzdálenost
12.
Komunikační systémy osob se sluchovým postižením
13.
Definice odezírání
14.
Význam odezírání
15.
Druhy odezírání
16.
Metody odezírání
17.
Typologie odezírajících
18.
Koartikulace hlásek
19.
Rozdělení hlásek podle jejich obtížnosti při odezírání

Úryvek

"Podle formy existence komunikačních systémů rozlišujeme:
1. Vizuálně-motorické komunikační systémy:
A. prstové abecedy (též daktyl, daktylotika, daktylní abeceda, či prstnice) - využívá různých poloh a postavení prstů, které zastupují jednotlivá písmena abecedy a používají se současně s mluvenou řečí. Je používána jako jednoruční i dvouruční (ta je mezi sluchově postiženými více rozšířená). „Prstová abeceda není vhodným prostředkem pro běžnou komunikaci. Je doplňkovým a přitom ne nevýznamným prostředkem, který komunikaci se sluchově postiženými usnadňuje“. [31]

Rozlišujeme tři typy prstové abecedy:

a. jednoruční prstová abeceda


(Krahulcová, 2002, str. 228)




________________________________________
[30] LANGER, KUČERA, 2012
[31] POTMĚŠIL, 1999, s. 29
________________________________________
b. dvouruční prstová abeceda

(Krahulcová, 2002, str. 229)

c. smíšená prstová abeceda - kombinace jednoruční a dvouruční prstové abecedy
d. abeceda do dlaně

Prstovou abecedu sluchově handicapovaní často a rádi využívají, jelikož, díky ní je možná analýza a syntéza slova na prvky, ze kterých je slovo složeno, takže se z ní dá lehce pochopit, o jaké slovo se jedná a proto se toto slovo i snadněji zapamatuje. Další její výhodou je, že se dá lehce naučit a také snadno produkovat. Prstovou abecedu lze použít kdykoli a kdekoli a ve spojení s odezíráním napomáhá při osvojování si gramatických slovních tvarů, při diferenciaci a identifikaci souhláskových skupin a gramatických koncovek."

Poznámka

Práce obsahuje obrázky o rozsahu cca 4 stran.

Vlastnosti

STÁHNOUT PRÁCI

  1. SMS platba (ČR) 45 Kč
  2. Platit kartou 38 Kč
  3. Koupit za kredity - 35 Kč >>> ZVÝHODNĚNÁ CENA!
  4. SMS platba (Slovensko) - 1,70€
Důležité informace: Provedením mobilní platby, odesláním SMS, platbou kredity, platbou kartou nebo převodem z účtu souhlasíte s Podmínkami stahování.
Veškeré informace o platbách si můžete přečíst zde.
Máte při placení nebo stahování práce problém? Odpovědi na časté problémy najdete zde nebo kontaktujte naší podporu.

Diskuse



TOPlist